گیاهان تضمین کننده حیات زمین هستند به همین دلیل است که در کل دنیا روزی به نام درختکاری در نظر گرفته شده است تا مردم به خاطر داشته باشند باید از درختان مراقبت نموده و در راستای افزایش جنگل ها، اقداماتی را انجام دهند. جالب است بدانید که برنامه های درختکاری در کل دنیا به نحوی اجرا می شود و این موضوع نشان دهنده اهمیت محیط زیست در جهان است. در این نوشتار میخواهم برنامه های درختکاری شرکت گردشگری سفر نتورک یا به قول خودشان "درختکاری سفرنتورک " را به شما معرفی کنم. به شکل کلی سفرنتورک با برگزاری کمپین های "بلیط هواپیمای درخت کاری" و "درخت کاری با بلیط هواپیما" میخواهد بخشی از سودش را به کاشت درخت اختصاص دهد. اما قبل از این ، ابتدا نگاهی بیاندازیم به برنامه های درختکاری تعدادی از شرکت های مطرح دنیا . با من همراه باشید :

برنامه درختکاری سفر نتورک

برخی از برنامه های درختکاری در دنیا

شاید برای شما نیز جالب باشد در نقاط مختلف دنیا، برنامه های ویژه ای برای درختکاری در نظر گرفته می شود که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارند. در این مقاله به برخی از این برنامه ها اشاره خواهیم کرد:

1-برنامه درختکاری در هلند

هلند به سلطان گل در دنیا معروف است. در این کشور به روز درختکاری اهمیت زیادی داده می شود. روز درختکاری در هلند به سومین چهارشنبه مارس تعلق داشته و در این روز مردم، مشاهیر و بیش از نیمی از دانش آموزان باید یک نهال از طرف خود کشت کنند.

2-برنامه درختکاری در استرالیا

روز درختکاری در استرالیا در 20 ژوئن است. تاریخچه نامگذاری روز درختکاری در استرالیا به زمانی باز می گردد که مسئولان در این کشور به شدت نگران محیط زیست شدند. جالب است بدانید که در استرالیا روزی به نام روز درخت مدرسه وجود دارد که در این زمان باید دانش آموزان تمام مدارس به درختکاری مشغول شوند. هدف از این کار، اموزش اهمیت محیط زیست به بچه ها است.

3-برنامه درختکاری در فیلیپین

برنامه درختکاری در فیلیپین در تاریخ 25 ژوئن اجرا می شود. در این روز تمام مردم در هر قشر و فعالیتی که باشند، خود را موظف می دانند در این مراسم شرکت کنند. حتی شرکت ها و اداره های دولتی، مدارس و... بسیج می شوند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود.

4-برنامه درختکاری در کشور کره

دوم مارس در کره شمالی و پنجم آوریل در کره جنوبی به نام روز درختکاری نامیده شده است. جالب است بدانید که این دو روز در کشورهای کره تعطیل رسمی معرفی شده و همه مردم مراسم ویژه را برای کاشت درخت به جا می آورند. جالب اینکه در کشور کره درختکاری به صورت خانوادگی اجرا شده و افراد در به همراه اعضای خانواده کاشت درخت خود را انجام می دهند در نتیجه این فرهنگ در میان خانواده ها رشد خواهد کرد که به محیط زیست اهمیت دهند.

5-برنامه درختکاری در برزیل

با توجه به اینکه نیمی از جنگل های پر باران آمازون در برزیل قرار دارد، لذا این کشور خود را متعهد می داند محافظ محیط زیست و جنگل ها باشد. در 21 سپتامبر که به عنوان درختکاری در برزیل شناخته شده است، اولیت کاشت درخت با درختانی است که آمار نشان می دهد در حال انقراض است. همچنین در صورتی که افرادی قادر به کاشت درخت نیستند می توانند اقدامات محافظت کننده محیط زیست را انجام دهند. دولت برزیل درختکاری را بیشتر روی بچه های مدارس بچه ها متمرکز نموده و سعی دارد فرهنگ محافظت از محیط را گسترش دهد.

6- برنامه های درختکاری شرکت سفرنتورک

در این کمپین ، با خرید بلیط هواپیما از این شرکت، درخت کاشته میشود. با توجه به اینکه کشور ایران ، دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی است ، بنابراین نمیتوان با کاشت یک نوع درخت در سراسر ایران ، به سبز تر شدن ایران کمک کرد . درنتیجه سفرنتورک ابتدا هر منطقه را ارزیابی میکند و سپس با توجه به شرایط آب و هوای آن منطقه اقدام به کاشت درخت می نماید. تنها کاری که برای حمایت و مشارکت در درختکاری لازم است تا انجام دهیم این است که از این شرکت بلیط هوایما بخریم . لازم به ذکر است که سفرنتورک هیچگونه مبلغ اضافی بابت کاشت درخت از ما نمیگیرد ، و تنها از سود خودش برای کاشت درخت هزینه میکند.