تنوع زیستی درخت کاری در ایران بسیار است. این تنوع درخت کاری به وسیله آب و هوای آن منطقه صورت می گیرد و در هر منطقه از ایران بر حسب آب و هوای آن منطقه یک یا چند نوع درخت یا گیاه رشد خوبی دارد و افراد آن منطقه نیز بر اساس این دلیل یا علت به کاشتن آن درخت یا گیاه تاکید می کنند و از کاشت آن صود یا بهره می کنند.

تنوع زیستی درخت کاری در ایران

چه از نظر مادی و چه از نظر زیستی که از نظر مادی این است که برای آن ها درامد بدست می آید و از نظر زیستی این است که محیطی سر سبز و هوایی پاک برای تنفس خود و دیگر افراد به وجود می آورند. تنوع زیستی درخت کاری در ایران بسیار است و می توان انواع درخت ها را در تمام نقاط ایران مشاهده کرد. برای مثال می توان در مناطق آذربایجان غربی درخت های مثل سیب و گردو و زرد آلو و خرمالو را مشاهده کرد که بیشتر در این مناطق کاشته می شوند یا در مناطق گرمسیر مثل شهر بم درخت های خرما را دید که در انواع مختلف کاشته می شوند و خرمای آن در تمام نقاط ایران و دنیا معروف  است و به تمام دنیا صادر می شود و یا در مناطق شمال ایران مثل مازندران که درخت های میوه مثل پرتقال و لیمو ونارنج در انجا کاشته می شوند و در تمام ایران معروف هستند. همان طور که گفتیم هر منطقه از ایران معروف به کاشت یک یا چند نوع درخت است که بر اساس آب و هوای آن منطقه انتخاب و کاشته می شود. 

فواید کمپین های درخت کاری در ایران

درخت کاری یکی از رسوم و سنت های ایرانیان است که در سال های قدیم انسان ها یک روز بخصوص را برای درخت کاری انتخاب کرده بودند و در آن روز مردم تشویق به کاشت نهال می شدند که این سنت تا به امروز ادامه دارد. درخت کاری برای محیط زیست و انسان ها فواید بسیاری دارد که یکی از آن ها تصفیه هوای آلوده محیط اطراف است.

فواید کمپین های درخت کاری در ایران

از زمان های قدیم انسان ها یک روز بخصوصی را برای درخت کاری انتخاب کرده بودند و در آن روز انسان ها تشویق به کاشت نهال می شدند و هر کسی یک نهال را در زمین می کاشت تا کمکی به محیط زیست و خودشان بشود تا در یک محیط پاک و هوایی پاک زندگی کنند و این سنت دیرینه تا به امروز پابرجا است و امروزه نیز انسان ها در روز ۱۵ اسفند که روز درخت کاری است هر کس یک نهال را در زمین می کارد تا در هوایی پاک و سر سبز زندگی کند. 
با گذشت زمان و به وجود آمدن کارخانه های زیاد و بیشتر شدن اتومبیل ها هوای محیط اطراف انسان ها کثیف و غیر قابل تنفس می شود که یکی از راه های جلوگیری از این اتفاق درخت کاری است چون درختان دی اکسید کربن را از هوا گرفته و اکسیژن را به هوا باز می گردانند که به این عمل فتوسنتز گویند. نقش درخت کاری در زندگی و محیط زیست بسیار است که یکی از این ها همان عمل فتوسنتز است که باعث می شود تا انسان ها هوای پاکی را استشمام کنند یکی دیگر از نقش های درخت کاری زیبا نشان دادن محیط اطراف انسان ها است. 
منابع :