درخت کاری یکی از مهم ترین راه کارهای مهم برای حفظ محیط زیست سالم است. و اگر به صورت مداوم تکرار شود و مردم به اهمیت این کار پی ببرند  باعث می شود در محیطی سالم تر زندگی کنند و در روحیه و همچنین سلامت جسمی آنها بسیار تأثیر گذار است. در این مقاله میخواهم در رابطه با حضور هنرمندان و سلبریتی ها در روز درختکاری و نقش آنها در این باب ، صحبت کنم. با من همراه باشید :

تصاویر هنرمندان در روز درختکاری

در دنیای مدرن امروز و بیشتر شدن تعداد ماشین¬ها و کارخانجات و به مثابه آن افزایش دود و دم که برای سلامتی روحی و جسمی موجودات زنده بسیار مضر است. اهمیت دادن به منابع طبیعی به خصوص گیاهان روز به روز افزایش پیدا می¬کند. و درختان نیز تواناییی تصفیه هوا را دارند و مانند ریه برای شهر هستند. با توجه به این موضوع درخت کاری برای حفظ محیط زیست و سلامتی روحی و جسمی افراد جامعه بسیار اهمیت دارد. و اهمیت این موضوع به قدری است که یک روز را به روز درخت کاری اختصاص داده اند.

 و در ایران 15 اسفند را روز درخت کاری نام گذاری کرده اند و هر ساله تعداد زیادی از افراد در جای جای مختلف کشور به کاشتن نهال درخت روی می¬آورند و برای سلامت خود و آیندگانشان اقدام می¬کنند. در کل می¬توان گفت که کاشتن نهال درخت نمادی است برای حفظ کل منابع طبیعی و می¬خواهد این را به ما بگوید که برای داشتن زندگی بهتر برای خود و آیندگان بهتر است که در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم زیرا اینها سرمایه¬هایی برای ادامه زندگی به حساب می¬آیند و باید قدرشان را بدانیم.

برخی از تصاویر هنرمندان در روز درختکاری را با هم میبینیم :

تصاویر هنرمندان در روز درختکاری

تأثیر حضور سلبریتی ها در روز درخت کاری 

سلبریتی¬ها به دلیل شناخته شدن در بین اکثر مردم و همچنین محبوبیتی که در بین افراد جامعه دارند. بسیاری از انسان¬ها و به خصوص نوجوانان آنها را به عنوان الگویی در زندگی خود قرار می¬دهند. و سعی می¬کنند مانند سلبریتی ها زندگی کنند و اگر آنها کاری می¬کنند برای اینکه شبیه سلبریتی مورد علاقه خود شوند دنباله راه او را بگیرند و به گونه ای می توان گفت که از وی تقلید کنند. از آنجایی که فرهنگ درخت کاری  و اهمیت دادن به فضای طبیعت و محیط زیست بسیار نیکو و پسندیده است. 

سلبریتی ها با حضور در رور درخت کاری علاوه بر اینکه باعث بیشتر دیده شدن این کار می¬شوند و به نوعی این عمل پسندیده را تبلیغ می¬کنند. و باعث علاقه مندی افراد بیشتری به این کار و همچنین الگو برداری افراد زیاد جامعه به کاشتن درخت و این عمل خوب و نیک شوند و به همین دلیل حضور سلبریتی ها در روز درخت کاری و یا سایر فعالیت های  حفاظت از محیط زیست به شدت توصیه می¬شود. 

تصاویر هنرمندان در روز درختکاری


 پیشینه درخت کاری

در ایران این کار پیشیشنه و قدمتی دیرینه دارد و به زمان هخامنشیان برمی¬گردد. و همچنین با بررسی آثار کهن می¬بینیم که کاشتن سرو در ایران قدیم بسیار اهمیت داشته است. و در دین اسلام هم به کاشتن درخت توصیه شده و نوعی عبادت به حساب می¬آید. و عملی پسندیده محسوب می¬شود. بیایید با کاشتن درخت و اهمیت دادن به محیط زیست به فکر زندگی بهتر و سالم تر برای خود و آیندگانمان باشیم.

تصاویر هنرمندان در روز درختکاری